Onze werkwijze

"The war for talent"

Het wordt steeds moeilijker om de juiste talenten te vinden voor je organisatie. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt is het lastiger dan ooit om mensen te vinden die helemaal voldoen aan de eisen- en wensen die je in je hoofd hebt voor die ene schaarse functie. Daarbij komt dat ook andere bedrijven op zoek zijn naar vergelijkbare talenten. We kunnen in dit geval spreken van een strijd om een specifiek talent, de zogenaamde “war for talent” dus.

In een echte strijd zijn vaak alleen maar verliezers, maar in deze zijn er wel degelijk winnaars. Dit zijn de organisaties die hun Employer Brand (oftewel werkgeversmerk) goed op orde hebben. Bedrijven met een bekend en goed werkgeversmerk hebben namelijk een streepje voor en winnen sneller (en makkelijker) de strijd om talent.

FoxWise hanteert sinds 2015 een succesvolle methodiek waarbij wij samen bouwen aan een sterk werkgeversmerk én specifiek werven waar jullie talent actief is. Hiermee bereiken wij zowel actieve als passieve kandidaten. We merken we dat de beste kandidaten enkel nog reageren op onderscheidende  wervingscampagnes die hen écht aanspreken en dus triggeren. Ons succesvolle stappenplan levert hierin bewezen tópresultaten. We nemen je hier graag in mee.

Opstellen van een messcherp 360⁰ profiel

Bij ons begint iedere samenwerking met een open en eerlijk gesprek. Wij zijn immers reuze benieuwd naar jou als werkgever. Hoe is de sfeer op de werkvloer? Hoe ziet je doelgroep er uit? Hoe hebben jullie tot dusver gewerkt? Wat is de opbrengst?

Vervolgens gaan we samen het ideale kandidaat profiel opstellen. Denk hierbij enerzijds aan aspecten als de benodigde kennis en ervaring, competenties, drijfveren, etc. Anderzijds brengen we in kaart waar deze persoon momenteel hoogstwaarschijnlijk werkt, wat voor hobby’s hij heeft, wat hij momenteel mist in zijn huidige baan, etc. 

Ons motto is: “Als je weet wat je zoekt, ga je het vinden”.

show

Opzetten van de wervingscampagne

Nu we precies weten naar wie we op zoek zijn, kunnen we een op maat gemaakte wervingscampagne gaan samenstellen passend bij jullie doelgroep. Deze is in eerste instantie gericht op het (verder) verstevigen van jullie werkgeversmerk en vervolgens op het uitzetten van de daadwerkelijke vacature(s).

Hiervoor zullen we een reeks van advertenties gaan inrichten voor de verschillende online platformen. Hierbij wordt slim gebruik gemaakt van foto- en videomateriaal in combinatie met pakkende teksten. Hierna zijn we “good to go”.

Gedurende de looptijd van de campagne wordt al snel duidelijk welke advertenties en platformen voor de meeste tractie zorgen. Hierdoor zijn we in staat om nog beter te gaan targeten, met meer succes als gevolg.

seo-case-study-4

Screenen van de aanmeldingen

Alle kandidaten die hun gegevens achterlaten danwel solliciteren, komen in ons ATS (Applicant Tracking System) terecht. Hierin wordt naast alle informatie m.b.t. de kandidaten ook alle data verzameld die van invloed zijn op het welslagen van het gehele aanname proces. Ons team van recruiters zal op basis van hun jarenlange ervaring én de inzet van slimme online screening tools “het kaf van het koren” scheiden.  

De zorgvuldig geselecteerde kandidaten zullen vervolgens door ons worden benaderd voor een nadere  kennismaking. Op basis van persoonlijke gesprekken selecteren we de topkandidaten.

Een afsluitend assessment garandeert dat jullie alleen kandidaten te zien krijgen, die optimaal bij de functie, jullie bedrijf, jullie medewerkers én jullie klanten passen.

Voorstellen van de kandidaten en de begeleiding tot aanname

Na onze grondige screening zullen we maximaal drie kandidaten aan jullie voorstellen. Deze gesprekken zullen plaatsvinden op jullie locatie, zodat de kandidaat zijn toekomstige werkomgeving met eigen ogen kan bekijken. Immers: “een plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden”.

We zullen jullie met raad en daad terzijde staan tijdens deze gesprekken. Ook zullen we jullie helpen bij het maken van de uiteindelijke beslissing over wie aan te nemen. Mocht er nog een zetje nodig zijn tijdens de contractonderhandelingen zullen we dit zeker niet nalaten.

Jullie nieuwe medewerker gaat van start

Bij de indiensttreding van jullie nieuwe talent, is een adequate onboarding van zeer groot belang voor zowel de nieuwe medewerker als jullie zelf. Een goede onboarding helpt jullie nieuwe medewerker om zich snel thuis te voelen bij jullie bedrijf en zich bekend te maken met de cultuur, processen en verwachtingen. Hierdoor kan jullie nieuwe medewerker sneller productief zijn en zich sneller verbonden voelen met zijn nieuwe werkgever en collega’s.

Dit omvat het begeleiden van de nieuwe medewerker tijdens de eerste dagen, weken, desgewenst zelfs maanden én het bieden van de juiste trainingen om hem te helpen bij het aanpassen aan zijn nieuwe omgeving.